Med eller utan blodsband

Jag skulle aldrig kunna säga att jag älskar någon i min familj mer än den andra, jag älskar dem på olika vis. Idag vill jag belysa hur mycket min syster betyder för mig. Hon är 6 år äldre än mig. Hon har man, hon har en dotter och en ny lite filuring påväg. Vi är på helt olika plan i livet, och har alltid varit, men samtidigt har hon alltid varit min förebild. Min far är min idol, men min syster är min förebild. Ett samtal med henne är alltid lika uppfriskande men samtidigt så mänskligt. Jag blir glad men kommer också ner på jorden. Jag kan ibland vara uppe i väldigt många drömmar på en och samma gång, min syster hjälper mig att få ner dem till jorden och mitt liv (även fast hon inte alltid vet om det). När min syster gifte sig kunde jag inte vara lyckligare. Jag fick bevittna min förebild gifta sig med hennes bästa vän, min nya broder, och en alldeles perfekt människa för henne. Robin. Jag fick hålla tal till dem, kort men med det viktigaste: Hon är min förebild, jag älskar henne och jag älskar Robin för att han träffat min syster och valt henne till sin käraste. I min värld är dem två ett perfekt par som kompleterar varandra, en sådan relation vill jag vara i någon dag. Den dagen ska jag inte släppa taget. Precis som jag aldrig kommer sluta älska min syster.
 

Kommentera här: