THIS IS ME

Mitt namn är Pernilla Skog. Mitt största intresse är konståkning och segling. Arbetar som både konståknings-tränare i UIK (Umeå Idrottsklubb) tidigare BKK (Botkyrka konståkningsklubb) och seglarinstruktör på ABC Seglarskola i Saltsjöbaden samt huvudansvarig för Mörbyfjärdensseglarskola på Ornö. Jag kommer ursprungligen från Stockholm men flyttade hösten 2012 upp till Umeå för studier vid Idrottshögskolan på Umeå Universitet. Programmet jag läser heter "Tränarprogrammet" och inkluderar Idrottsmedicin, Idrottspsykologi och Idrottsfysiologi. Som ni förstår så är idrott ett stort intresse hos mig men min vardag består även av hälsosam kost, inredning, fotografering och såklart musik. Jag är spontan & sprallig tjej som i flesta fall försöker se livet från den ljusa sidan. I denna blogg får ni följa min vardag med studier, studentlån, modeintresse och såklart allt som inkluderas i hälsa. Min tanke är att på ett billigt sätt inspirera er med både stor och liten plånbok & samtidigt visa att det går att leva ett rikt liv även på studiemedel. Hoppas ni kikar in!
 
:\\ My name is Pernilla Skog. My biggest love in life is figure skating and sailing. I work with both; As a figure skating instructor at UIK (Umeå athletic club) and as a instructor at ABC sailingschool in Saltsjöbaden, Stockholm. Im originally from Stockholm but moved up to Umeå the autumn of 2012 to attend at Umeå University. Im reading a coachingprogram that includes sports medicine, sports psychology and sports physiology. You guys problaby understand that sport is a huge interest for me but my every-day interest is many; interiordesign, healthy eating, photography and of course music. I'm an spontanious girl who tries to look at the world from the bright side of life. In my blog you can read about everything: Fashion, sport, food and my normal life with studentloans. My idea is to inspired people with both big and small wallets by showing that you can live a rich life with small metods and studentloans. Hope you guys enjoy it!

Kommentera här: